رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآوردههای نفت، گاز و پتروشیمی اعلام کرد: هیچ پایه و اساس استاندارد و مسائل فنی در بازگشت محصولات نفتی ایران در میان نیست موضوع غیرفنی و مباحث حاشیهای، مافیایی و انتفاع گروههای خاص است.
سالاری از به کارگیری خودروهای سوخترسان به عنوان یک دستاورد دولت سیزدهم و راهکار رفع چالش صحبت کرده که این نیز مربوط به دولت گذشته است و مشابه دیگر مسئولین این دولت با دستاوردسازی از گذشتگان درحال کارنامه سازی است.
نتایج نشان داد که تولید بنزین، به دلیل پردازش انرژیبر (و در نتیجه مصرف بالای آب) اجزای بنزین (که عمدتاً از واحدهای الکیلاسیون، ریفرمر و کراکینگ کاتالیزوری سیال تامین میشود)، با ۶/۰– ۷۱/۰ گالن آب/ گالن بنزین (۶/۰– ۷۱/۰ لیتر آب/ لیتر بنزین)، بیشترین میزان آب را مصرف میکند.
با تصویب هیئت وزیران، کارمزد عرضه بنزین و سیانجی در سال ۱۴۰۲ به ترتیب افزایش متوسط ۴۰درصدی و ۶۰درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است که دولت باید از محل منابع خود این افزایش هزینه را بپردازد.
مدیر عامل ارگان رسمی اطلاع رسانی دولت سیزدهم گفت: چرا مردم میپذیرند که قیمت آب معدنی به قیمت واقعی برسد؟ برای بنزین هم باید این موضوع پذیرفته شود و شفاف به مردم گفته شود.
رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآوردههای نفت، گاز و پتروشیمی ایران ادعای ممانعت روسیه برای صادرات بنزین از کشورهای آسیای میانه به ایران را تکذیب کرد.
دیدگاه اقتصادی میگوید بنزین یک «لنگر اسمی» برای اقتصاد ایران است. به این معنا که هرگونه دستکاری در قیمت این فرآورده اثر نامطلوبی بر قیمتها میگذارد. بنابراین در زمانی که اقتصاد ایران با تورم بالایی روبروست؛ شوک درمانی برای بنزین، کار درستی نیست و ممکن است به تورمهای بالاتری نیز منجر شود. اما دیر یا زود باید در این زمینه تصمیم جدی گرفته شود که اگر ...
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «امروز وارد ناترازی بنزین شدهایم و دولت نیز این موضوع را در بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی میکرد» اظهار کرد: اگر نجنبیم و سیاستها را به نحوی دنبال نکنیم که هم جلوی قاچاق و هم جلوی مصرف بی رویه گرفته شود، این وضعیت ما را به واردات سالانه ۹۵ میلیارد دلار بنزین در سال ۱۴۰۶ خواهد رساند.
به نظر میرسد بیش از هر چیز، دولت به دنبال «کنترل تقاضا» با روشی غیر از «مکانیزم قیمتی» است. شاید تیم اقتصادی دولت و البته نمایندگان مجلس کمتر از ۶ ماه مانده به یک انتخابات دیگر، به این نتیجه رسیدهاند که شوک قیمتی بنزین، اثرات ناگواری بر جامعه دارد. بنابراین در شرایطی که مصرف بنزین به نزدیک ۱۲۰ میلیون لیتر در روز هم رسیده، با مکانیزم محدودیت به دنبال ...
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: راهحل پلاک سوم به عنوان راهحل کوتاه مدت تامین امنیت انرژی عنوان شده که براین اساس خودرو با کارت آن تطبیق داده شده و فردی که سوخت گیری میکند قابل شناسایی بوده تا از این طریق سنجش پیمایش نیز انجام شود.